eWork ökade med 71 procent

2006-02-15

Konsultmäklaren eWork ökade sin omsättning med 71 procent 2005 jämfört med året innan. Sedan starten 2000 har företaget haft en stabil ökning av både omsättning och vinst. Med nuvarande ökningstakt kommer företaget att förmedla 1500 konsultuppdrag under 2006.

- De som köper IT-tjänster har förstått att de kan få sitt behov av spetskompetens tillgodosett snabbare genom oss. Men vår tillväxt beror inte enbart på att efterfrågan på IT-konsulter har ökat. Vi ger kunden det lilla företagets flexibilitet och kostnadsbild med det stora företagets trygghet, kvalitet och stabilitet, säger Claes Ruthberg vd på eWork.

- Under 2005 utökade vi säljstyrkan och satsade på att stärka vår position på marknaden genom att fokusera på olika kompetensinriktningar. Tack vare det har vi en leveransförmåga med hög kvalitet, bredd och djup. Vår framgång visar att vi förser näringslivet med rätt IT-kompetens, effektivt och till rätt pris, fortsätter Claes Ruthberg.
eWork räknar med att i år omsätta mer än 600 miljoner kronor i Norden. Det gör att tidplanen mot ett miljardföretag inom tre år, ligger fast.

– 2008 är vi där. Och då har vi förmodligen även etablerat oss i flera länder utanför Norden där vi redan är marknadsledare, säger Claes Ruthberg. Det finns en stor marknadspotential för IT-konsulter. eWork finns idag i Sverige, Finland och Danmark och planerar en etablering även i Norge.

För ytterligare information kontakta:
Claes Ruthberg, VD, eWork Scandinavia AB
Tel: 08-50 60 55 05, mobiltelefon: 0703 74 64 75